För att göre en lång historia kört

Här om dan fick vi ett meddelande från två fans, Elvy och hennes vän. Alltid lika roligt att våre käre läsare skriver te oss! Såhär såg det ut i alle fall:

Hej igen flecker!
Tänkte bara höra hur i har det och om ni sulle vella svara på hur kongen o silvia känner er. Jag har gått och funderat nöckra dagar här emellan mjölketidera och kan inte rektigt förstå att. När jag var på Kyrkliga symötet häromadan och pratade lite skvaller emellan sytråera råkade jag nämna eran förträfflige trevlig blogg för di andre damera. De blev så nyfikna ska i veta. De blev helt te seg i trasera när jag förtäljde dem att kongahuset kände er och att jag erbjudet er och överräcka den fine löamössan till den lilla sessa, ja då svemma nästan Britta i Noregården. Hon sansade la sig efter en stund men ho ville också veta hur kongafölket har träffat er. Efter ho inte har en compjuter och inte kan fråga frågan vell jag bara säg att nu är vi i alla fall två som undrar och vell stella vår nyfikenhet. Mvh från två rediga bonntöser i fra landet

Ja, Elvy med vän, dette är förstås en lång historia. Men för att göre en lång historia kört om hur vi egentligen känner Silvan och CG så kan en säga som såhär; Mallis! Som ni vet så är vårt favoritresemål käre gamle Mallis, dit vi åkt te alle fall ett tjugotal gånger, ibland två gånger om året. Ett år så råka det hände sig att vi helt enkelt hamnade på samme restaurang som självaste kungaparet. Vi kunde inte annat än att gå fram och fråge om en kunde få slå sig ner en stund, och tro´t eller ej men de sa ja.

Och herrejesus vilken kväll! Det, gött folk, va början på en lång och ihärdig vänskap! CG och Silvan är precis som vilket annat svenskt par som helst och vi prate om allt, Sverige, Molkom och olike jobb (kontrasterna mellan butiksbiträde på Konsum och att vare Kung är ju ändå ganske spännande). Efter någre glas gick vi ut och danse allihop på ett disco, och det ska en säga er, vårt kungapar, de kan minsann danse! Ni skulle sett när kungen breakade på baren! Hur som helst så har vi sen dess setts flere gånger, både i Sverige och på Mallis, och hörs ofte påtelefon. Riktiga sköningar!

Sådär Elvy med vän, hoppes att vi besvaret er fråga och ni är självklart välkomna att fråge mer fråger om ni har!

Eftersom vi älskar våre fans så mycket så skulle vi idag vilje hälse ett av våre störste fans, Hjalle, grattis på födelsedagen! Gunilla är ganske bra på att måle så hon har dagen till ära målat en finer tårta te dig. GRATTIS HJALLE 45 ÅR!





Kommentarer
Postat av: Elvy

Hej på er flecker igen! Jag får la börja med att tacke för i hörsammade min fråga ( skämdes gjorde jag allt, efter jag skickade ivägat, men så tycker jag ändå nock att fråger en inte får en heller inget veta. I ska veta att ja höll andan när jag läste vad i svarte. Jag blev alldeles rörd i hjärtetrakten. Jag vesste ju att i var ena fina flecker och nu när jag läst svaret från er förstår jag att kongen o Silvia måtte trivas i erat nobla sällskap och jag hoppas att di är rädda om er vänskap. Idag har jag faktiskt bakat ena Silviakaka sum jag sk ta me te symötet imörn. Tänk vad möe jag då har att förtälja. Jojo di kommer nog bli gröna av avunsjuka men jag vet att alla är rektigt nyfikna. Hörde att lilla Estelle ska döpes och komme in i kristendomens famn, det tycker jag är bra. Kummer i åka upp till huvestan när det är dags eller har i fullt upp i läsandet? Än ett stort tack för att i tog er tid och svarte på min fråga, det ska i ha stor eloge för. Det är inte många bloggar som svarte på mina fråger, i är faktiskt di förste. Nu ska jag inte ble långrandig. Nu skriar o bölar kossera så nu väntas arbete i lagårn, pust o stön men en ska inte klage en sån här finer dag.Våren har slaget te och då får en njuta av solen emellan sina daglige syssler. Sånt är livet på lannet. Näste gång i prater med di konglige kan i förtälja att Elvy från Mosslanda tycker vi har ett sånt fint kongadöme, vad vore Svearike utan dessa mänsker. Länge leve kongen o Silvia. Tack för mek och ha de rektigt bra flecker! Kämpa på med ere studier så kan i nog ta hand um kongahuset finanser i framtida !

2012-03-21 @ 17:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0