Lite styletips från en avdankad frisör

En kan uttrycka sin personlighet och sine känsler på många olika sätt. För en före dette frisör som jag (Kickan) så är det en självklarhet att uttrycka sig med hjälp av håret. När en va på toppen av den karriären så dög fortfarande 80-tals frisyrerna jag så gärna fixade te. Men nu vette fanken vart di tagit vägen, en ser bare mesjälv och Gunilla oftast, förrutom på Wings and Wheels på somrarna då de flödar om fluffiga manar. Det är någe med all volym, allt spray och all tuppering som bare gör en så glader. Hade det inte varit för att även hårfrisyrer tydligen "moderniseras" så hade en nog fortfarande varit frisör idag. Men en brukar i alla fall få göre sitt till storlagna fester och sådär, då fixar en gärna te min egen och Gunillas kalufs riktigt pumigt, likt på bilderna. Hur som helst så är en stensäker på att dessa fantastiska lejonfrisyrer komma tebaka snart, och då är det vi som är först me´t, ja och Gunilla. Så se till att vare redo säger jag bare, här kommer lite stylingtips från proffset.
'
'
Så får du den fantastist fluffiga 80-tals manen:
-Har en en så kallad "lejonman", alltså redigt tjockt hår som mig och Gunilla så brukar det räcka me att föra och spraya lite, sen står det som aldrig förr. Vill en Ha lockar i´t också så är pappilotter under natten det ende rätta, då blir du oemotståndlig!
-Har du lite tunnare hår så gör du precis som i ovanstående exempel men även med lite tuppering, alltså att tova upp håre lite, och sen spraya, spraya och spraya!
'
Lycke te när tiden väl kommer, och glöm inte bort att jag sa´t! Godnatt alle bloggläsare / Kickan En kan inte annat än längta te tiden då alle igen har sådanahär frisyrer igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0