Spritiga fester hemme i Molkom!

Hej alle fans!!

Nu har en varit hemme på fest i Molkom. En hade ju inte rektigt tänkt sej att en skulle vare uppe och efterfeste till klockan 6 på mörra. Så idag kan väl man våga påstå att en känner sig som ett utsketet äpplamos, helt uten att överdrive.

Har knappt våget kolle sig i spegeln idag. De svarte ringerna under ögena lär med all sannolikhet hänge ände ner till knäna. Herregud, värmlännigar sparar verkligen inte på krutet när de fester!! Nu är det dags att ta sig i sin 37åriga krage och göre någet vettigt för dagen. Typ hjälpe min väninne att plocke upp alle ölburkar som ligger och skräper över hele hennes lägenhet, och sen ska vi pante dem och köpe pizze för pengarna. Livet är en fröjd!!


Håll ut alle fans - Bakfyllan släpper förr eller senare!




Kommentarer
Postat av: Elvy Mosslanda

Hej på er flecker!

I får ursäkta mek att jag inte vart inne på ett tag. I förstår här på landet är det bråda tider. Göbben o ja står mitt i vårbruket och vi jobbar frå morron o kväll. Det är ett rektigt slit att vara bonne på heltid sa i veta, men ja klager inte för det är så vackert nu i vår natur o fåglera kvettrar så fint. Hur går det me dockusåpan, blir det nöget eller har i fullt upp skolen. De va la roligt för dek Gunilla o komma hem till dina hemtrakter o andas lite lantluft, för Molkom måste la vara ett lantligt ställe? Roligt för dej att träffa gamla kömpisar det mår man alltid gött av. Här hemma har det allt varit ganska törrt vad det gäller det starka, men jag och göbben tog hos en sup te sella på påskafton. Sen somnade vi soffan och jag blev väckt av kora som bölade så inni vassen för jag var två timmar sen. Stackers kossera mjölkestinna som de var. Kände mig skamsen i hjärtat tyckte så synn om mine vänner i lagårn. Som tur hjälpte min lelle gubbe mig så de slapp lida för länge. Det kaller jag kärlek det, han är för goer min man. Jag är så gla att han velle ha mek o att jag velle ha han. Jag nock har vi de så bra göbben min o ja, usch det är nästen så en blir lite sentimentaler i skrivande stund. Det är la inget i er intresserad av så sluta läset om i tycker ja är trökig. Nog om mek! Hur har i det på kärleksfronten. Fenns det nökra vackre hunker som i har fått ögera på i storstan. Har i svårt att hitta nögen så kan rekommendera i att ta er hit för vi har månge granne avbytare med store fine muskler ska i veta. Ska försöke att få de te o använde sånt däringa som läppera blir vita av, då sulle di bli så stiliga. Nu till en pinsam fråga, de där vita som en ska ha på läppera vad är det för nöket? Vad heter det för nöket o var kan ja köpa det? Tror du att det finns hos Evert i lanthandeln eller ska jag behöva åke till stan? Hoppas i inte tycker jag är för frågvis. Jag tänker som så att fråger jag inte så får ju en heller inget vete, sån e ja.Förresten har jag ett tips till dek Gunilla om du har varit och svirat en aning för mucket och är rädder att bli kalassjuker dan etter, Drick alltid ett stort glas mjölk 3 procentig innan du precis ska lägga dek. Mjölken bäddar in alla gifter och du slepper å bli så dålig dagen etter. Nä nu ska jag ut på åkern med fikakorgen te gubben då blir ha glaer. Ha de bra flecker och nu ska jag lova att följa er blogg lite bättre för när jordbruket är färdigt då har jag ju bare mina kor o ta hand um // Kram på er och var rädde om livet från Elvy er trogne läsare från Mosslanda

2012-04-24 @ 10:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0