Plötsligt händer det, gymragget

Igår, på alle hjärtans dag, var en på gymmet, för att träna, såklart. En kände att ”idag ska en nog köre ett rejält svettigt pass på cross trainern”, en sisådär 30 minuter brukar räcke för att en ska svettas redigt rejält. Väl på plats och en sisådär 20 minuter in på passet, svettig som ett vattenfall, ser en ett muskelberg utav denne värld stirre på en så att nästen ögonen ploppe ut. ”Gulp”, kände en när detta hus te man med tribaler över hele armerna sakte men säkert rörde sig mot me. Utan att säge ett ord ställer huset sig på cross trainern bredve och börjar pumpe. Observere här att en själv körde på 35, svettig som ett vattenfall och att han körde på 30, alltså att en körde på ”hårdare” än honom. Följande konversation inleds (K=Kickan, H=Huset/Han):

 

H – ”Du ser ut att köra hårt”

K – (svettig som ett vattenfall, NO SHIT) ”Eh ja, heh”

H – ”Brukar du träna här?”

K – ”Ja det blir väll en hel del nu för tin, dags för beach 2012 vettu”

H – ”Ja jag tar träningen väldigt seriöst jag med”

K – (NO SHIT DU ÄR STOR SOM ETT HUS PAJK) ”hmm”

 

Observere här att i början av konversationen så sträcker han sin hand över te min cross trainer (som alla vet brukar en behöve hålle i båda händera på denne maskin) så en tvingas hälse på denne man, mitt under träningspasset. Jajjemen, speed datingen var i full gång, i alle fall från hans side. Huset fortsätter att mate frågor från alle håll och kanter och en lärde sig så mö som att han pluggat ett halvår MEN han hade flickvän DÅ (han tryckte extra hårt på ordet ”då”) så han hoppe av för att jobbe i Oslo etc. Han undre va en gjorde förrutom att plugge och träne och en själv kippade efter luft för att kunne ge honom helt OK svar. Där och då undrade en vad det var i min kippning efter luft, mina vattenfallssvettningar och min fasta blick framåt som inte fick honom att förstå ”låt me träna ifred, jag är tyvärr inte intresserad?”. Hur som helst fortsatte en att male på en stund tills han fråge hur länge en egentligen skulle stå här.

 

H – ”Ska du stå här tills 30 eller?”

K – Ja, jo en tänkte la det ja

H – Okej då går jag och tänjer lite

K – (THANK YOU LORD) Ja men gör det du

 

Huset går och ställer sig på andre sidan av min cross trainer, en tänkte (SKA MÄNSKAN STÅ OCH TÄNJA DÄR MENAR EN?). Nej där hade en fel, för rätt som det var så spände han sig lite extra och brast ut i frågan en INTE ville höra men egentligen visste skulle komma, ”vill du ta en fika en dag?”. Precis som att vår ”speed dating” som för övrigt observerats utav alle runt omkring inte redan var obekväm och en aning pinsam. Näe, det här funker inte tänkte en, så snäller som är så säger jag, ”alltså hur trevligt det än vore så kan en tyvärr inte, en har pojkvän”. En såg besvikelsen i den jättelika muskelmannen med tribalers ögon när han förstod att han slösat hela en kvarts effektiv pumpning på meningslöst speed dating.

 

Dette med att en skulle ha pojkvän, gott folk, är en vit lögn som är helt OK att använde i dette skede. Även om en inte har en honk så kommer detta hus aldrig få reda på´t. Denne lösning var bäst för att inte skade den vilsne muskelknutten som försökte så hårt utan framgång. Själv stod en kvar på cross trainern, hela träningspasset, i 55 minuter. För någonstans ute på gymmet var huset, som jag aldrig mer ville träffe. Så efter att en svettats ut en hel sjös vatteninnehåll så gick en hem, i chock, i skratt och i vetenskap om att en faktiskt är helt okej snögg, även som ett svettande vattenfall. Love is all around you, så länge det inte är på gymmet.

 

Med det säger en godkväll, träne hårt men tänk på vart du ragger! Imöra kommer en film på våre tio i top punker på hur en honk ska ragge på en, misse inte det! Kram alle fans! / Kickan


Kommentarer
Postat av: Jennifer - Kanada

Hahahahha <3

2012-02-20 @ 02:49:08
URL: http://finest.se/jenn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0